Eerste weeek - Reisverslag uit Lomé, Togo van Anne Schreuder - WaarBenJij.nu Eerste weeek - Reisverslag uit Lomé, Togo van Anne Schreuder - WaarBenJij.nu

Eerste weeek

Door: anneschreuder

Blijf op de hoogte en volg Anne

22 Januari 2012 | Togo, Lomé

Hallo
Bedankt voor de mailtjes ik ga ze niet apart beantwoorden want internet vrij traag hier in de middag. Dus doe het zo =)

Zit met een ander meisje in het gastgezin. Dat is wel fijn want de meeste zijn alleen in hun gastgezin. En ze komt uit frankrijk dus goed voor mn frans. Gaat eigenlijk best goed maar soms gaat het te snel en dat herhaalt zij het voor me. Al veel lange gesprekken gehad met
°ouders° maar dan luister ik vooral. Toch leer je zo veel over het land!

In het begin, de eerste drie dagen was het wel een beetje lastig. Alles is nieuw en ik realiseerde me dat 4 maanden best wel lang is. Maar nu voel ik me wel op mn plek. Het aanpassen duurde alleen even (A)

Het weeshuis waarin ik werk met een ander meisje is niet groot. Er zijn maar acht kinderen maar het is wel heel leuk. Zijn heel open en enthousiast. Het is vooral naar school brengen en beetje opruimen en wassen en tussen de middag dansen we. Aan het eind van de dag helpen we met het huiswerk. Best lastig in het Frans maar als ze het dan snappen geeft dat wel veel voldoening. Ze proberen me ook Togolees; ewe te leren. Kan al tot 10 tellen en wat losse woorden zeggen!
Soms in de ochtend niet zo heel veel te doen omdat de kinderen dan langer op school zitten. Maar Sandrine is begonnen met ons leren koken. Naja wij kijken en ik probeer het te onthouden. Hoop dat we het deze week ook zelf mogen gaan doen =) Fijn om bezig te zijn namelijk. Koken hier wel een tijdrovende bezigheid!

De kinderen hier zeggen jovo jovo bon soir. Dat betekend buite

  • 23 Januari 2012 - 15:37

    Pietje:

    Toe maar, klinkt als of je het druk hebt :-P maar niet druk genoeg want ja 3 keer het zelfde stuk plaatsen schiet ook niet heel hard op :-P (oké klein verschillen achterwegen gelaten ;-) )

    Maar wel heel erg nuttig allemaal ;-)

    Xx

  • 25 Januari 2012 - 05:47

    Projects Abroad:

    Hey Anne,

    De eerste berichten klinken goed. Veel plezier en succes nog de komende maanden in Togo en wij zullen je blog hier zeker blijven volgen!

    Groetjes, Irma (Projects Abroad)

  • 31 Januari 2012 - 21:58

    Corrie:

    Leuk te lezen dat het leuk is, als jij nou goed oplet bij het koken, dan kan je, als jeweer terug bent, ons een heelrijke maaltijd voorschotelen in de kantine. Anne geniet lekker en groetjes vanuit Bodegraven.

  • 19 Mei 2012 - 17:10

    Anneke Busscher:

    in je eerste weeshuis waren 8 kinderen en later schreef je dat je van project gewisseld was. Vandaar dat ik het over 8 kinderen had en over een ander tehuis,maar dat was dus een ander project.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Togo, Lomé

Tussenjaar!

Recente Reisverslagen:

29 April 2012

Noorden en toneelstukje

27 Maart 2012

JA ik leef nog :P

18 Februari 2012

Hardlopen

22 Januari 2012

Eerste weeek

22 Januari 2012

Eerste weeek
Anne

Hoihoi Bij deze mijn blog. Ik ga hier al mijn verhalen opzetten vanuit Togo de komende 4 maanden. Veel leesplezier! :D

Actief sinds 11 Jan. 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 10551

Voorgaande reizen:

16 Januari 2012 - 15 Mei 2012

Tussenjaar!

Landen bezocht: